Dersin Kodu ve Adı: SOS 401-Çağdaş Sosyoloji Teorileri II
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Yılı ve Dönemi: Dördüncü yıl, Güz
Dersin Süresi: Bir yarıyıl, haftada 3 saat kuramsal, toplam 3 saat
Dersin Önkoşulu: Yok
Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Kredisi: 3 0 3
ECTS Kredisi: 6
Dersin Sorumlusu: Dr. Nilüfer Özcan Demir
Dersin İçeriği: Bahar döneminde verilen SOS 304.Çağdaş sosyoloji teorileri I dersinin devamı olan bu derste de fonksiyonalist, çatışmacı ve sembolik etkileşimci kuramların temel yaklaşımları ve bu yaklaşımı temsil eden bir kuramcı çerçevesinde ele alınmaya devam edilmektedir. Her bir kuramcı, kuramın tartışıldığı derste kişi, toplum ve kuramın doğasına ilişkin temel varsayımları çerçevesinde oluşturduğu model bağlamında incelenmektedir.
Dersin Amaçları: Bahar ve güz dönemleri itibariyle verilen Çağdaş Sosyoloji Teorileri dersleri Sosyoloji lisans öğrencileri, çağdaş sosyoloji kuramlarını ve kuramların temsilcilerinin görüşleri üzerine öncelikle bilgi sahibi olur. Öğrenci ders süresince temel kuramların ve kuramcıların (Fonksiyonel, çatışmacı, sembolik etkileşimci) temel kavramları, içinde bulundukları tarihsel dönem paralelinde topluma ve bireye bakışlarını anlar.Her kuramın temsilcisinden hareketle kuramın tüm perspektiflerini anlayan öğrenciler, bu perspektifleri karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirir. Sonuçta öğrenciler, farklı kuramların kavramsal modellerinden hareketle toplumsal olana yönelik projeksiyon yapabilme becerisi kazanır.
Öğretim yöntemi: Anlatım ve tartışma
Değerlendirme Yöntemi: Yazılı sınav;İki sınav (%50) ve bir final (%50)
Önerilen Kaynaklar:
M.Poloma (1993) Çağdaş Sosyoloji Kuramları (Çev.H.Erbaş) Ankara:Gündoğan Yay.
Wallace Ruth ve A.Wolf (2004) Çağdaş Sosyoloji Kuramları (Çev:L.Elbruz ve R.Ayas), İzmir:Punto yayıncılık
Larson, Calvin J. (1977) Major themes in sociological theory D. McKay New York Wallace, George Ritzer (1996) Modern Sociological Theory, Fourth Edt.,McGraw-Hill İnt. Edit. Part II, 93-347
Shaun Best( 2003) A beginners guide to Social Theory, Sage Pub. Part 1,2,3,